رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات : شهر مشهد هاب صادرات محتوا و خدمات ابری در کشور خواهد شد رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت شهر مشهد به هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل می شود. به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نواوری محتوای دیجیتال نیتک، دکتر محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده در حاشیه بازدید از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اظهار کرد: فعالیت‌های این پارک در زمینه فناوری ارتباطات‌و اطلاعات با تمرکز بر محتوا و خدمات ابری خواهد بود و مشهد را به‌عنوان هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می گیرد. وی با اشاره به در اختیار گرفتن دو فضای اداری از زیر مجموعه های وزارت ارتباطات در مشهد برای راه اندازی پارک فاوا از راه اندازی دفتر سوم این پارک در مشهد خبر داد و اظهار داشت: به زودی بخش دیگری از این پارک در خیابان کوهسنگی مشهد آماده می‌شود. وی در مورد راه‌اندازی پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دیگر نقاط کشور نیز گفت: در حال حاضر در استان سمنان به دنبال راه‌اندازی پارک دیگری هستیم و به تدریج در استان‌های دیگر نیز راه‌اندازی پارک‌های جدید را دنبال خواهیم کرد. دکتر صدیق با اشاره به حمایت نرم‌افزاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۲۲ استان کشور در قالب طرحی به نام گرنت فناوری‌ طرح جوانه با همکاری وزارت عتف بیان کرد: در این طرح به پایان‌نامه‌های دانشگاهی که ایده بازارگرا داشته باشند، حمایت مالی ارائه می دهیم و امیدواریم در سال آینده این حمایت‌ها را گسترش دهیم. استفاده از الگویی جدید برای حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش بنیان فروش محصولات‌شان است، اظهار کرد: علی‌رغم تأکیدات مسئولان به برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها، علاقه‌ای به خرید این دست از محصولات وجود ندارد. وی در مورد استفاده از راهکاری عملی برای حل این معضل بیان کرد: استفاده از الگوی تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت، بهترین راهکار برای عبور از این مشکل است که قبلاً نیز توسط واحدهای تولیدی همچون ساپکو مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت‌های لازم کسب شده است. دکتر صدیق ادامه داد: در صورتی که این موضوع به صورت قانون، عملیاتی شود سازمان‌ها و ارگان‌ها در مقابل تضمین کیفیت، می‌توانند تضمین خرید به شرکت‌های تولیدی بدهند. وی افزود: اما در واقعیت شرکت‌های تولیدی برای فروش محصولات خود باید در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند که در حقیقت وارد فرآیندهای کاملاً فرسایشی می‌شوند و مصداقی بارز از امضاهای طلایی است. دکتر صدیق با بیان اینکه در این زمینه پارک فناوری اطلاعات‌و ارتباطات آمادگی لازم برای همکاری در پژوهش‌ها و تدوین قوانین را تا قوانین لازم اجرایی و عملیاتی شود، گفت: در صورتی‌که قوانین و روش‌های اجرایی آن تعیین شده و به صورت آیین‌نامه ابلاغ شود می‌توان برای حل این مشکل اقداماتی اجرایی پیاده‌سازی کرد. حمایت‌هایی که انجام نشد رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جریان بازدید از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با تأکید بر اینکه حمایت‌های لازم از این مرکز و مجموعه‌های مشابه انجام نشده تا به اهداف موردنظر دست پیدا کنند، تصریح کرد: منابع مالی دولت در این زمینه نقش به‌سزایی دارد، لذا از مسئولان برنامه و بودجه تقاضامندیم که اعتبارات لازم را در این زمینه اختصاص دهند تا بتوان حمایت‌های لازم را اجرایی کرد. وی افزود: در عین حال با توجه به دیدگاه‌هایی که در وزارت ارتباطات وجود دارد و حمایت‌هایی که از شبکه ملی اطلاعات می‌شود، سال آینده شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود. دکتر صدیق با اشاره اینکه نیتک تمرکز بر تولید محتوا و صادرات آن دارد، اذعان کرد: این موضوع به تنهایی و بدون حمایت‌های مالی لازم میسر نخواهد شد لذا تلاش داریم در آینده با حمایت‌های مالی، به این صادرات و رشد بخش خصوصی جامعه عمل بپوشانیم.
فیلتر دسته بندی مقالات
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات : شهر مشهد هاب صادرات محتوا و خدمات ابری در کشور خواهد شد رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت شهر مشهد به هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل می شود. به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نواوری محتوای دیجیتال نیتک، دکتر محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده در حاشیه بازدید از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اظهار کرد: فعالیت‌های این پارک در زمینه فناوری ارتباطات‌و اطلاعات با تمرکز بر محتوا و خدمات ابری خواهد بود و مشهد را به‌عنوان هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می گیرد. وی با اشاره به در اختیار گرفتن دو فضای اداری از زیر مجموعه های وزارت ارتباطات در مشهد برای راه اندازی پارک فاوا از راه اندازی دفتر سوم این پارک در مشهد خبر داد و اظهار داشت: به زودی بخش دیگری از این پارک در خیابان کوهسنگی مشهد آماده می‌شود. وی در مورد راه‌اندازی پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دیگر نقاط کشور نیز گفت: در حال حاضر در استان سمنان به دنبال راه‌اندازی پارک دیگری هستیم و به تدریج در استان‌های دیگر نیز راه‌اندازی پارک‌های جدید را دنبال خواهیم کرد. دکتر صدیق با اشاره به حمایت نرم‌افزاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۲۲ استان کشور در قالب طرحی به نام گرنت فناوری‌ طرح جوانه با همکاری وزارت عتف بیان کرد: در این طرح به پایان‌نامه‌های دانشگاهی که ایده بازارگرا داشته باشند، حمایت مالی ارائه می دهیم و امیدواریم در سال آینده این حمایت‌ها را گسترش دهیم. استفاده از الگویی جدید برای حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش بنیان فروش محصولات‌شان است، اظهار کرد: علی‌رغم تأکیدات مسئولان به برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها، علاقه‌ای به خرید این دست از محصولات وجود ندارد. وی در مورد استفاده از راهکاری عملی برای حل این معضل بیان کرد: استفاده از الگوی تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت، بهترین راهکار برای عبور از این مشکل است که قبلاً نیز توسط واحدهای تولیدی همچون ساپکو مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت‌های لازم کسب شده است. دکتر صدیق ادامه داد: در صورتی که این موضوع به صورت قانون، عملیاتی شود سازمان‌ها و ارگان‌ها در مقابل تضمین کیفیت، می‌توانند تضمین خرید به شرکت‌های تولیدی بدهند. وی افزود: اما در واقعیت شرکت‌های تولیدی برای فروش محصولات خود باید در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند که در حقیقت وارد فرآیندهای کاملاً فرسایشی می‌شوند و مصداقی بارز از امضاهای طلایی است. دکتر صدیق با بیان اینکه در این زمینه پارک فناوری اطلاعات‌و ارتباطات آمادگی لازم برای همکاری در پژوهش‌ها و تدوین قوانین را تا قوانین لازم اجرایی و عملیاتی شود، گفت: در صورتی‌که قوانین و روش‌های اجرایی آن تعیین شده و به صورت آیین‌نامه ابلاغ شود می‌توان برای حل این مشکل اقداماتی اجرایی پیاده‌سازی کرد. حمایت‌هایی که انجام نشد رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جریان بازدید از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با تأکید بر اینکه حمایت‌های لازم از این مرکز و مجموعه‌های مشابه انجام نشده تا به اهداف موردنظر دست پیدا کنند، تصریح کرد: منابع مالی دولت در این زمینه نقش به‌سزایی دارد، لذا از مسئولان برنامه و بودجه تقاضامندیم که اعتبارات لازم را در این زمینه اختصاص دهند تا بتوان حمایت‌های لازم را اجرایی کرد. وی افزود: در عین حال با توجه به دیدگاه‌هایی که در وزارت ارتباطات وجود دارد و حمایت‌هایی که از شبکه ملی اطلاعات می‌شود، سال آینده شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود. دکتر صدیق با اشاره اینکه نیتک تمرکز بر تولید محتوا و صادرات آن دارد، اذعان کرد: این موضوع به تنهایی و بدون حمایت‌های مالی لازم میسر نخواهد شد لذا تلاش داریم در آینده با حمایت‌های مالی، به این صادرات و رشد بخش خصوصی جامعه عمل بپوشانیم.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بر استفاده از تیمهای استارتاپی در تولید محتوای دینی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، حجت الاسلام و المسلمین امرالله سبحانی نیا با حضور در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک ضمن بازدید از استدیوها و شرکتها و استارتاپهای مستقر در این مرکز در جریان خدمات و برنامه های این مجموعه قرار گرفت. سبحانی نیا با ابراز خشنودی از فعالیت های مفید و خلاقانه جوانان در بسترهای دیجیتال، خواستار تعامل تیمهای استارتاپی حوزه محتوای دیجیتال مستقر در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با ستاد اقامه نماز شد و گفت: قرآن، نماز و مهدویت، سه عنصر هدفمند در تفکرات شیعی است و باید به آن پرداخته شود و از آنجا که نسل جوان با فعالیت های خلاقانه و بهره مندی از شبکه های مختلف اجتماعی، ارتباطات گسترده ای را به وجود می آورند، لازم است تا فرهنگ نماز نیز از همین طریق معرفی و گسترش یابد. رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: پیشرفت های جوانان عزیز باعث دلگرمی ماست و علاقمندیم تا با زبانی مشترک با آنان به اشاعه فرهنگ اصیل اقامه نماز بپردازیم و از ظرفیت های بالایی که خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک دارد استفاده کنیم. وی با اشاره به راه های مختلف فرهنگ سازی دینی در بستر نوآوری های دیجیتال تصریح کرد: تولید و انتشار پویانمایی های مذهبی برای کودکان، بازی های دیجیتالی برای نوجوانان و جوانان و نوآوری در خدمات دیجیتالی برای خانواده ها کمک بسیار مهمی در جهت پویایی جامعه و معرفی فرهنگ قرآنی، اقامه نماز و تفکر مهدویت خواهد بود و ستاد اقامه نماز خراسان رضوی آمادگی دارد تا ضمن همکاری با این مجموعه خلاق، از پروژه های محتوایی این حوزه حمایت کند.
تفاهمنامه همکاری بین خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک و کارخانه نوآوری گیلان در راستای تبادل تجربه و بهره برداری از ظرفیت های نوآورانه در دو شهر مشهد و رشت، امضا شد. به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، در مراسم امضای این تفاهم نامه طرفین جهت توسعه فناوری های پیشرفته و تسهیل چرخه نوآوری و همکاری در بهره برداری بهینه از کارخانه نوآوری گیلان به بحث و تبادل نظر پیرامون همکاری های دو جانبه پرداختند. براساس این تفاهم نامه، خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک و کارخانه نوآوری گیلان متعهد شدند تا با همکاری و هم افزایی در زمینه حمایت از استارت آپ های حوزه محتوایی با ماموریت توانمند سازی، جذب استارت آپ ها و شرکت های خلاق و دانش بنیان فعال در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم در حوزه محتوای دیجیتال، به پیشرفت زیست بوم فناوری استان گیلان کمک نمایند. معرفی کارخانه نوآوری گیلان، اشتراک گذاری ظرفیت های ارتباطی، زیرساختی، تسهیل گری در حوزه دانش فنی، حمایت از استارت آپ های مستقر در استان گیلان و بهره گیری از خدمات فنی نیتک از جمله بندهای مهم تفاهم نامه فی مابین می باشد.
اعضای هیئت رییسه بنیاد فرهنگی شهید احمدشاه مسعود از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک بازدید و از ایجاد فرصت‌های همکاری و آموزشی با این خانه خلاق استقبال کردند. به گزارش روابط عمومی خانه خلاق‌و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، عبدالحفیظ منصور، عضو ارشد هیئت رییسه بنیاد فرهنگی احمدشاه مسعود در جریان بازدید از این مرکز با اشاره به وضعیت کنونی کشور افغانستان گفت: در سالهای اشغال افغانستان توسط امریکاییها، در حوزه صنایع فرهنگی آنچه وارد شد تنها محصولاتی بود که بر اساس سلیقه و خواسته غربیها بود و با خروج انها از کشور زیرساختی برای تولید محتوای خلاق وجود ندارد. وی افزود: نیتک بستر بسیار مناسبی برای آموزش جوانان افغانستانی است تا دانش کار را فرا گرفته و مهارت لازم برای انجام کارهای تخصصی را کسب کنند. وی با بیان وجوه اشتراکی دین اسلام و تمدن مشترک به عنوان عوامل زمینه‌ساز دوستی‌ها و همگرایی دو ملت ایران و افغانستان، تأکید کرد: امیدواریم با ایجاد روابط بیشتر، فرصت‌های همکاری برای آینده فراهم شود. عبدالحفیظ منصور رسالت بنیاد شهید احمدشاه مسعود را ارائه یک قرائت معتدلانه از اسلام عنوان کرد و گفت: ما درگیر هیولای افراطی‌گری مذهبی هستیم اما معتقدیم گفتمان خشن را با جنگ نمی‌توانیم از بین ببریم و اعتقاد داریم عوامل موثر در افکار عمومی افغانستان، شبکه‌های اجتماعی و محتوای دیجیتال هستند. نگاه نیتک، ارائه خدمات محتوای دیجیتال به کشورهای همسایه است حمیدرضا بحرینی مدیرعامل خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی درباره روند افتتاح این مرکز در مشهد اظهار کرد: رویکرد تولیدات در نیتک ارائه خدمات و تولید محتوای دیجیتال به بازارهای بین‌المللی به ویژه کشورهای همسایه است. وی با اعلام آمادگی برای همکاری با این بنیاد برای تولید محتوای دیجیتال، افزود: با توجه به حضور نیروی انسانی مهاجر توانمند افغانستانی در ایران، می‌توان گام‌های موثری در راستای دستیابی به اهداف شما برای تولید محتوای دیجیتال برداشت.
برنده جایزه ادبی جلال آل احمد استفاده از ابزارهای فناورانه در راستای عرضه ذخائر موجود در ادب پارسی برنده جایزه جلال آل احمد، بهره گیری از ابزارهای فناورانه برای فرآوری درون‌مایه های ادبی را راهکاری موثر در جهت توسعه آموزه های اصیل فرهنگی دانست. دکتر اندیشه قدیریان، نخبه فرهنگی کشور، در گفت‌‌ و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم، با تأکید بر ایجاد ساز‌ و کارهای مناسب برای ارتباط فعالان فرهنگی و فناوری‌ها، تصریح کرد: با فاصله گرفتن از اشکال سنتی تدریس ادبیات و سود جُستن از ابزارهای دیجیتال، می‌توان مخاطبان فراوانی را با میراث فکری شاعران و نویسندگانِ باریک بین و نازک خیال ایرانی آشنا ساخت. این فعال حوزه ادبیات که از دانش آموختگان ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد و معاون فرهنگی آکادمی بین المللی دوبلاژ است، به‌روز نبودن برخی از اهالی فرهنگ در حوزه‌های فناورانه را از مهم‌ترین معضلات رشد و توسعه ادبیات دانست و گفت: برخی از ارباب فضل و اصحاب فرهنگ تصور می‌کنند با گرویدن به عرصه فناوری از رسالت خود فاصله می گیرند. دکتر قدیریان که به تازگی، جایزه ادبی جلال آل احمد را در بخش ویراستاری ادبی، از آن خود کرده است با اشاره به ظرفیت موجود در فناوریهای نوین برای ترویج محتوای گران ارجِ آثار ادبی، اظهار داشت: با برقراری ارتباط ثمربخش میان حوزه‌های سنتی تولید محتوا و فناوری‌های جدید، می‌توان به فعالیت های میان رشته‌ای بدیعی پرداخت.
در اولین رویداد تخصصی ولاگری ایران در مشهد تاکید شد: ولاگری رسانه نوین عصر شبکه های اجتماعی اولین رویداد تخصصی ولاگری ایران با هدف فراگیری ولاگری با حضور متخصصان حوزه های رسانه های اجتماعی، رشد فردی، بازاریابی و فروش در ولاگ پارک مشهد برگزار شد. به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، این رویداد با عنوان ولاگ‌تاک با حضور حدود ۱۰۰ نفر از ولاگرهای حوزه های مختلف سبک زندگی، آنباکسینگ، مد و لباس، سرگرمی، رسانه و فروش در محل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک توسط استارتاپ ولاگ پارک مشهد برگزار شد. محمدرضا اسماعیل زاده مدیر استارتاپ ولاگ پارک مشهد در حاشیه این رویداد گفت: ولاگ تاک اولین رویداد تخصصی است که در حوزه ولاگری در ایران انجام می شود و ازین جهت با توجه به پتانسیلهای بالای شهر مشهد می تواند گام موثری در ارتقای سطح کار حرفه ای در این راستا باشد. وی با بیان اینکه ولاگ یا ویدیو بلاگ مهمترین ابزار رسانه ای عصر رسانه های اجتماعی است اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده در سال ۲۰۲۰ روزانه در حدود ۱ میلیارد ساعت ویدئو تنها در یوتیوپ دیده میشود و این به معنای این است که هر نفر در دنیا روزانه ۸ دقیقه زمانش را صرف محتوای ویدئویی می کند که در سوشال مدیا منتشر می شود. اسماعیل زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه کم کم تمام محتوا ها به سمت مولتی مدیا شدن حرکت می کند و مخاطب وقت خود را صرف خواندن متن های طولانی نمی کند؛ بنابراین ولاگینگ دقیقا پاسخ به نیاز مخاطبی هست که وقت و حوصله ای برای خواندن متن های طولانی ندارد. مدیر نخستین مرکز تخصصی ولاگری در ایران با بیان اینکه استفاده از رسانه های اجتماعی تصویری فقط مخصوص جوانان نیست، اظهار داشت: تولید مدیا مهمترین ابزار رسانه ای در کشور برای اعتمادسازی و متقاعدسازی مخاطب است و این بدیان معناست که با هر هدفی برای توسعه فعالیتهای کاری می توان از ولاگری ارزش کسب کرد. چرا انسان‌ها خرید می‌کنند؟ حمید صباغی مدرس حوزه بازاریابی در این مراسم در سخنرانی با موضوع استراتژی محتوا در بلاگری، فرآیند سه مرحله‌ای احساس، منطق و آگاهی را برای تاثیرگذاری بر مخاطبان موثر خواند و اظهار داشت: معرفی جزئیات سودآور برای مخاطبان، ارائه موضوعات آموزشی با هدف معرفی راهکار و یا حل مشکلات مخاطبان بخشی از راهکارهایی است که می‌توانند به تقویت این فرآیند کمک کنند. وی در مورد توجه به سه دلیل عمده خرید برای تولید محتوای بازاریابی نیز گفت: حفظ و افزایش ثروت، سلامتی و ارتباطات سه عامل و انگیزه مهم برای خرید است که توجه به این حوزه‌ها و تولید محتوای متناسب برای ترغیب و اغنای کاربران می‌تواند به افزایش تعاملات ولاگرها با مخاطبان کمک قابل توجهی کند.